Effectiviteit

In diverse onderzoeken is de effectiviteit van Plezier op School onderzoecht en gebleken.

Een RCT onderzoek dat tussen 2008 en 2014 is uitgevoerd door de Universiteit Utrecht heeft aangetoond dat 'Plezier op School' effectief is in het verminderen voor zowel voor jongens als meisjes van internaliserende problemen (problemen zoals angst en een depressieve stemming) volgens ouders en het verhogen van de zelfwaardering volgens kinderen zelf.

Daarnaast is het programma voor m.n. jongens met een hoge mate van problemen effectief in het verminderen van sociale angst, gepest worden en sociale desintegratie (weinig vrienden, zich alleen voelen).

Meer info over de effectiviteit? 

Klik hier

 

 

 

'Plezier op School' trainer worden?

Om Plezier op School aan te kunnen bieden of uit te voeren dien je gecertificeerd te zijn.

Een gecertificeerde trainer kun je o.a. worden door het volgen van de train-de-trainer cursus.

Om hieraan deel te kunnen nemen dien je een relevante opleiding op minimaal HBO niveau te hebben.

Voor meer informatie: klik hier

 

 

Locaties in Nederland


Nieuws

Plezier op School in Factsheet mentale gezondheid 03-05-2022

Op 28.04.22 is de factsheet mentale gezondheid van het RIVM verschenen.

Hierin wordt Plezier op school genoemd als een van de effectieve interventies die het mentaal welzijn van kinderen bevorderen.

 

‘Ik heb heel veel aan de cursussen gehad!‘