Plezier op School

Voor iedereen is de overgang naar de brugklas spannend, dat is heel gewoon en hoort erbij. De meeste kinderen vinden daar vanzelf hun weg wel in.

Voor kinderen die op de basisschool problemen hebben in de omgang met anderen (gepest, verlegen, vaak conflicten) is de overgang echter vaak extra spannend. Zij zijn vaak bang dat ze op die nieuwe school weer gepest zullen worden of zijn extra onzeker of ze wel aansluiting zullen vinden. Zij kunnen bij die overgang wel een steuntje in de rug gebruiken.

De tweedaagse zomercursus 'Plezier op School' helpt de sociale vaardigheden en weerbaarheid van deze kinderen te vergroten, zodat zij met zelfvertoruwen een goede start kunnen maken in het voortgezet onderwijs.

Een nieuwe school is immers ook een nieuwe kans!

'Plezier op School' video

Meer media

‘Het is geweldig om te zien hoe de kinderen op de training reageren.‘