Voor mijn kind?

Niet ieder kind dat opziet tegen het voortgezet onderwijs heeft een cursus nodig. Het lijkt misschien gek om met deze zin te beginnen, maar toch doen we dat.

Sociale vaardigheden en zelfvertrouwen leren de meeste kinderen vanzelf, doordat ze omgaan met anderen, leren van anderen en oplossingen leren vinden voor moeilijkheden die ze in het leven tegenkomen.

Echter, sommige kinderen zijn kwetsbaarder, zijn gevoeliger of hebben veel negatieve dingen meegemaakt in de omgang met anderen. Zij zijn bijvoorbeeld slachtoffer geworden van pesterijen, hebben geen vrienden of hebben veel conflicten.

Voor deze kinderen is 'Plezier op School' bedoeld, zij kunnen wel een extra steuntje gebruiken. Juist de overgang naar de brugklas leent zich daar goed voor.

Beknopte informatie vindt u hier.

Uitgebreidere informatie: Databank Effectieve Jeugdinterventies van het NJI of Loket Gezond Leven

Nieuwsgierig wat ouders over 'Plezier op School' zeggen?

'Ik ben blij dat mijn kind deze cursus gevolgd heeft, de start op de brugklas ging nu gewoon goed'.

'Mijn zoon was altijd op z'n hoede en kroop in elkaar als een bang vogeltje. Hij durft zich nu te laten zien, dat is zo fijn.'

'Gewoon een leuke een leerzame training, fijne trainers.'

'Mooi dat een nieuwe start nu ook echt een nieuwe start is geworden.'