Hoe werkt het?

De zomercursus 'Plezier op School' wordt gegeven in de laatste week van de zomervakantie en duurt twee hele dagen. Meestal vindt de cursus op een middelbare school plaats.

De groep bestaat uit tien kinderen (jongens en meisjes) en twee trainers.

In juni, dus voor de zomervakantie, krijg je een kennismakingsgesprek samen met je ouder(s)/opvoeder(s) en één van de trainers. We vertellen je wat er allemaal tijdens de zomercursus gedaan wordt en bekijken samen of we denken dat de zomercursus jou kan helpen bij de dingen die je moeilijk vindt. Je zult vast veel vragen hebben, ook die kun je allemaal stellen, we doen ons best je zo goed mogelijk antwoord te geven.

Een week of zes nadat je op de middelbare school gestart bent, volgt er nog een terugkombijeenkomst. Tijdens deze bijeenkomst horen we graag hoe het met iedereen gaat en kunnen we je nog een handje helpen als het nodig is.

Kijk ook maar eens naar het filmpje uit het Jeugdjournaal.

Nieuwsgierig?

Wil je weten of Plezier op School iets voor jou kan zijn?

Vraag ernaar op school bij de leerlingbegeleider, je ouders of de GGD.

Zij weten meestal wel of Plezier op School jou een handje kan helpen in de problemen die je ervaart.

‘Ik heb heel veel aan de cursussen gehad!‘